lördag 1 september 2012

I stormens fönster.

Jaha jo nog är hösten här det blåser och regnet
det bara vräker ner.
Den här synen hade jag när jag tittade ut
igenom köksfönstret.
Våran fina paveljong hade blåst upp i häcken.
Tur att häcken är där annars vete tusan
vart den flygit i väg.
 

Alla blommor i trädgården har mer eller mindre blommat
färdigt så då får man plocka in lite höst nu.
Rönnbär är så fina så härliga färger.
Och vilken tur att vi har 12 rönnbärsträd på tomten.
På vårat gamla ställe vi bodde fick man leta länge efter
rönnbär hade man tur kunde man hitta nån liten gren.
 

Min sambo är ju borta på veckorna och jobbar
men fre-sön är han hemma åker igen på sön kväll.
Så när han är hemma fixar vi lite han får hjälpa mej
med sånt jag inte ger mej in på.
Och i bland kanske det är bäst för husfridens skull.
Vi var till finland och köpte lite hönsfoder och lite
annat nyttigt.
Lite fynd fick jag med mej dom sålde olivträd
på K-rauta för 20kr/st. Det kallar jag fynd.
En ska min goa mamma få.
Det har börjat komma små oliver på dom
så hoppas nu dom överlever kalla norrlands vintern.
 
Kram Anna-Leena.

1 kommentar:

  1. Milda makter vilket blåsväder.

    Vårt solsegel verkar ha klarat sig men i dag ska det plockas ner.
    Innan det seglar iväg.

    Vilka fina olivträd, hur förvarar man dem bäst under vintern?

    Kramkram

    SvaraRadera