torsdag 30 augusti 2012

Hösten på G

Regnet smattrar på rutorna, vinden virvlar runt dom gula
löven på gården, shortsen ligger undanstoppade och
fram kom vindjackan.
Hösten är här.
Inte mej emot gillar den tända en massa ljus
och kura upp i soffan med en kopp the
och en mysig filt.
Vi kommer ju att få en annorlunda höst och vinter nu.
 
 

Eftersom vi har vedeldning som uppvärming
och till det behövs en massa ved.
Som tur är fanns det en massa ved som dom lämnade
kvar i huset.
Tack vare min snälla pappa har vi nu kapat och kluvit
veden och den är ner släng och uppstaplad nere i källaren.
Vintern vi är redo.

Som ni vet är ju inte bakning min starka sida men jag försöker.
Nu när jag har mitt stora lantliga kök tänkte jag att jag skulle
öva lite mer.
Så när barnen kom hem från skolan satte vi i gång.
Och efter vi grisat ner nästa hela köket stod det klart att
vi lyckats göra cupcakes och bregotter. Mmm.


Och vilken tur att barnen hade utflykt i dag så
då fick dom ta med sig kakor dom gjort själva.
 
Jag tror nog det blir en kopp the och lite kakor i kväll.
 
Kram Anna-Leena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar