lördag 22 september 2012

Ladugårdsstädning.

 
Det här härliga vädret (not) möttes vi av här om dan
när vi öppnade ytterdörren.
Det haglade och man kände en aningens kyla.
Det blev alldeles vitt på gräset som låg kvar
ett tag innan det övergick till störtregn.
Vädergudarna har ju inte visat sina bästa sidor dom
senaste dagarna.



Lisa solar sig.
Men i dag äntligen kom solen fram dock sent på eftermiddagen
men den visade sig det tackar vi för.
Gubben passade på att klippa gräset och klippa häcken.
Jag gick in en sväng i min målarbod och fixade lite.
Sen blev det storrengöring i ladan där vi har dessa
sötisar kaninerna Lisa och Ida.
 

Ida på span.

Börje , Hilda , Malte och Hulda. 4 av 8st.
 
Även tupparna och hönorna fick rent hos sig.
Mycket jobb med en gård + alla djuren
men vi lever våran dröm och det är underbart.
 
Godnatt alla.
Kram Anna-Leena.

1 kommentar:

  1. Så mysigt det låter när du skriver att ni lever eran dröm :)
    Fast jag gör nog det lite jag med :)

    Jag tycker inte riktigt vädergudarna varit med oss överhuvudtaget i sommar om jag får vara lite gnällig ;)

    Kram Annika

    SvaraRadera