lördag 15 september 2012

Oväders bakning

 
I går (fredag) hade vi ett riktigt oväder här
det blåste och det ordentligt tog in mina
lyktor som jag har hängandes ute på bron
för dom snurrade rejält på sina krokar.
Och som inte det räckte så regnade det
eller det vräkte ner i kombination av dom två
så blev det strömavbrott.
Visst  vi var inne och myste med en massa
tända ljus men vi hade tagit fram bakgrejer
och skulle passa på när det ändå var busväder ute.


 
 Så då får man klura ut nåt annat.
Ur min fina recept bok jag fått av min goa
vän jeanette så hittade vi recept på chokladbollar.
Perfekt.
Det blev nåra med rosa pärlsocker på
och nåra med cocos på.
Mmmm.

 
När strömmen äntligen kom tillbaka passade vi på
att laga mat man vet ju aldrig om den försvinner igen.
Tacos hade barnen beställt.
Bra val.

 
Till efterrätt glass banan chokladsås marshmallows
och hallon.

 
Sen låg vi resten av kvällen i soffan och bara mös.
Ibland är det bra med oväder.
 
Kram Anna-Leena.

1 kommentar:

  1. Hej där!

    Vad mysigt ni har det. En receptbok måste innehålla minst ett "strömlöst" recept för visst är det härligt med oväder ibland.
    Jag hade precis bakat färdigt då strömmen for.

    Annars funkar ju glass alltid, som sagt.

    Kramkram.

    SvaraRadera