söndag 27 mars 2011

Vårtecken i olika former

Veckan har gått fram i en rasande fart med

jobb skola dagis tvätt städ men inte bara det.

Barnen har tagit fram cyklarna det är väl ett

säkert vårtecken precis som när motorcyklarna

kommer fram.

Min kompis från norr C brukar komma

ner på kurs i mars så då träffas vi i stan

för lite shopping och surr.

Denna ggr hade jag med mej G och vi

hade en sån trevlig dag på stan.

Hittade 3st nya inredningsbutiker :) Våfflor har vi ätit såklart.

Var hembjudna till G med familj på en

mysig våffel middag med grädde, sylt

och chokladsås mmmmm.

Är ju väldigt sugen på att göra om i köket

och jag har ju mina ideer.

Hittade ett par fina tapeter som tom

min sambo tyckte om.

Är lite inne på blått av nån konstig anledning

är annars inte så förtjust i blått.

Medans tapetbiten får mogna på väggen

Så har jag klätt om kökssoffan och stolarna

i ett randigt blått tyg som jag fått av mamma.

Och det blev jättefint.... Hm..


Och vad vore väl våren utan
pärlhyacinter!!!!!Ha de gott och njut av våren som är på G.

Kram Anna-Leena.

4 kommentarer:

  1. Tack själva för några roliga timmar :-)
    Vi måste snart åka tillbaks till TygRÅTTAN och handla....
    Blev ju snyggt med tyget.

    Tjing

    SvaraRadera
  2. Oj, vårkänslor låter det som :) härligt!!!
    Fin tapet & vad tjusigt det blev när du klädde om stolen & soffan!

    Hittade en gammal kommentar av dig i köksinlägget, du undrade om karamellstället.. efter mycket jagande så köpte jag det dyrt på blocket..men smakar det så kostar det, sägs det :)
    & jag skall ju ha den i gårdsbutiken sen & sälja karameller i papperstrutar.. :)

    ha en fortsatt fin vecka,
    Kramar Tiina

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev. Nu blev jag lite avis när jag läste om din danmarksresa :-)

    Kram

    Erika

    SvaraRadera
  4. Åh vilken vår resa du bjuder på :)
    Jag har alltid älskat blått men har börjat att snegla på grönt!! Vad är det som händer ;)

    Så supersnyggt det blev efter omklädningen :)

    Kram Annika

    SvaraRadera