fredag 11 mars 2011

Pellisar

Redan fredag veckan har flygit
fram den har bestått av jobb
laga mat, städa, tvätta,kurs
dans, jobb,laga mat, sova ja ni vet
det alldagliga.
Lite ledigt har jag haft då var jag
och mamma till våran plantshop
och dom hade fått in en massa nya
fina saker och blommor.Av min mamma fick jag
2 små perlargonskott.
En tulpanpelargon och
en ros pelargon.
Ska bli spännande och
följa deras uppväxt :)

Också fick jag världens sötaste
växthus av mamma som
mina pellis passade perfekt i.

Nu längtar man ju ännu mer till
våren så man kan få börja plantera
i det stora växthuset.

Nu är det natti natt
det är jobb helg.

God natt / Anna-Leena


3 kommentarer:

  1. Nu har du nog missuppfatat det hela. Det är inget växthus. Det är en sommarstuga för fåglarna. Det kallas fågelholk och är inte till för folk och BLOMFRÖN. Det ska vara dom söta bevingade varelserna som kallas fåglar i detta hus. Du ska lägga in fåglarnas delikatesser som kallas FÅGELFRÖN.

    Ha en trevlig Fågelsommar.

    SvaraRadera
  2. =( Mina pellisar försvann vid flytten i november. Antagligen glömde (!!) vi hela lådan i källaren i det gamla hemmet.

    Nåja, måste skaffa en ny samling, men hade vart roligt att se mina gamla vänner att växa upp igen.

    Ha det bra =) Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du för besöket och kommentaren inne hos mej.

    Så hemtrevligt här inne hos dej!

    Må så gott!

    Kram

    Monika

    SvaraRadera