söndag 28 februari 2010

Bullmamma nä muffinsmamma

Helgen har varit en riktig familje mys helg.
På lördagen var vi och handlade lite och på
vägen hem stannade vi på kinakrogen och tog med oss lite
god mat hem.
Sen så bakade jag och my muffins och H bakade
köttfärs piroger.
Jag köpte muffinsboken som man köper med aftonbladet
och tänkte att vi skulle testa jag är värdelös på att baka
t o m en sockerkaka blir det pannkaka av.
Förstår inte varför jag inte ärvt min mammas talang
inom bak hon är suverän.
Det gick jättebra my är jätteduktig
och muffinsarna blev kanon goda.
Jag måste säga att jag blev förvånad själv det är ju lite
roligare om det blir bra.Förut har jag kännt mej värdelös för att jag
inte bakat med barnen när man hör alla andra
mammor som bakar med sina barn.
men vet ni jag känner inte så längre jag
kanske har blivit äldre och klokare ;)

Och eftersom det gick så bra har vi bakat mer i dag
vi har bakat banan muffins, toblerone muffins
och black and white muffins
( med vit och ljus choklad)
Gissa om vi har mumsat...


Så till middag i dag blev det köttfärspiroger
och ost och skink piroger och till efterrätt
MUFFINS!!!!


Sen blev det till att slappa i soffan
resten av kvällen. :)


Två nyklippta små troll...


Trevlig söndags kväll.
Kram Anna-Leena.


2 kommentarer:

  1. Va fina dom är i håret,lillemannen är för snygg :-)passar honom perfekt.
    Duktig tös som "lär" mamma baka...
    muffinsarna var supergoda...dom med Toblerone gillade jag bäst..R gillade dom med choklad..
    Jag har fler formar hemma...om du behöver :-)
    Atchooo och god natt//Kram

    SvaraRadera
  2. Ojj glömde ju säga att pirogerna ser mycket delikata ut...mums

    SvaraRadera