torsdag 13 augusti 2009

Ur trädgården igen

Det blir lite mer bilder från våran trädgård nu
bara för att i år har jag planterat mer än jag nånsin gjort
och då är det inga jätte mängder.
Har fått sån insperation från olika bloggar och
trädgårdstidningar så det har varit riktigt kul
att hålla på. Också var det ju det här med
vattningen det har vi blivit bättre på i år.
Min goda mor tjatar på mej: Du måste vattna mycket.
Och när man ser hennes blommande trädgård så....
fram med vatten slangen.... här ska det blommas.
Så.... ....in.

Denna ide till mur såg jag på nätet nånstans.
Sambon höll på svimma när jag kom hem med
65st stenar, en sandlåda, jordsäckar,blommor.
Nog för att vi har stor bil men den var proppfull.
Tom bak under barnes fötter hade vi grejer.. hihi
Men attans så fint det blev.
Vi har planterat två st rhododendron buskar där i.

En liten blomkruka i trädet min sambos ide.
Ibland kan dom.......


Inne har det inte hänt så mycket funderar på
att ta tag i köksbordet & stolarna & måla dom vita.
Men har varit lite deckad sen i måndags min
magkatarr har blivit värre dom misstänker magsår
eller gallsten så nu väntar jag på en kallelse för att
röntga magen eller gastroskopi.
Men jag har ju 1 v sem kvar så kanske då...
Nu ska jag ut och vattna.
Ha de bäst/A


1 kommentar:

  1. Hej Anna-Leena,
    skönt att ha dej tillbaka på "banan" igen :)
    Även om jag inte har varit så aktiv i sommar så blev jag lite orolig när jag inte hittade dej förut.
    Vilken fin plantering du gjort med muren, själv så har jag inte gjort några större utsvävningar alls i sommar, bara en massa gräsmatta fast det är ju inte så dumt det heller :)
    Hoppas att din magåkomma vill ge med sej snart så att det inte blir något allvarligt.

    Fortsatt trevlig helg, kram Annika

    SvaraRadera