lördag 19 december 2009

Grödby VS Risön

Nu är vi hemkomna från ett kallt men snöfattigt
norrland. Vi har haft en bra vecka med morfar men
med lite sorg, men det har gått bra.
Vi har hunnit med massor träffat mina kompisar
och stora tjocka släkten, varit till min mormor.
Vi har som lite rutiner när vi kommer upp som vi
har gjort sen jag flyttade till stockholm.
Nåra av dom är ett el två hihi besök på frasses
mums ett skrovmål mac donalds släng dej i väggen!!
En tripp till haparanda och en sväng över till finland.
Det är ju tyvärr inte lika billigt i finland som det var förr
men det skulle kännas konstigt om vi inte åkte.
Och lite shopping blir det med så det snudd på blir
övervikt på planet. :)
Favoriten är Mitt ljuva hem.
Man kan inte gå ut därifrån tomhänt
inte jag iallafall :)
Jag kommer att åka upp om ca en vecka igen
för att gå på begravningen.
Usch det blir inte kul men det känns bra
att få vara ett stöd till min pappa.
Så här roligt kan man ha i snön.


Morfar är en hejare på att dra pulka.

Och detta kaos kom vi hem till snö snö
snö i massor ungarna var överlyckliga.
Snacka om att det är upp och ner vända världen
man kan ju tro att det här är från norrland.
Men icke!!!!
Jag föredrar faktiskt -30gr kallt än
detta kaos som blir VARJE vinter det kommer
snö i stockholm. Lär dom sig inget från år till år.
Jag undrar?????
Igår tittade solen till och med fram och
det var -6gr en perfekt vinterdag....
också ska man jobba hela helgen :(

BRRRR nu blev jag så frusen av all snö
så nu ska jag gå och ta mej en kopp thé
och mysa lite innan jobbet kallar.
Kramar Anna-Leena.

2 kommentarer:

  1. Snön kommer från Norrbotten därför har vi ingen vana här i Fjollträsk hajar du? Var skulle det annars komma ifrån? Tomten bor ju där eller? Det är inte så lätt att ploga med knäna. Då måste man ju träna på att gå ned snöskor och det är svårt när det blir slaskigt som snor. Man åker ju omkring som en loska och ändå får man inte pjoska.

    Ha en riktigt skön snöjul.
    Hoppas den blir kul.

    Knaggen

    SvaraRadera
  2. Tjohooo!
    Va mycket snö ni har :-)Vi har barmark hihi.
    Kram mamma

    SvaraRadera