söndag 10 februari 2013

Borta bra

men hemma bäst såklart!
Nu är vi hemma efter en kylig men
trevlig helg.
Det gick jättebra att köra och det var
skönt att det fortfarande är ljust ute.

Och härliga solen lyser.

Dock fick vi se upp för det var massor
med renar längsvägen och
älgar 4 st såg vi.
Här är det renboxning på gång.


Åh nej jag tog inte en ren på vägen
utan denna köpte jag på marknaden.
Äntligen har jag fått mej ett renskinn.

My hon köpte sig en rävsvans.
Den tyckte hon var så mysig.
Väskorna är upppackade och vi myser i
soffan är lite sega för våra stuggrannar hade
fest till kl 4 i morse så det blev lite dåligt med sömn.
 
Så det blir en tidig kväll på holmen.
Kram Anna-Leena.

1 kommentar:

  1. Åh så mysigt med jokkmokks marknad var alltid där när jag var liten. Mitt starkaste minne var att just den helgen var det alltid kallt över -20. Ha en fin dag/Kram Theres

    SvaraRadera