måndag 21 januari 2013

Bakbord och ägg.

Nu äntligen har jag fått upp mitt bakbord från källaren.
Vi har ju en bakugn nere i källaren
som vi måste testa nån ggr.
Och vid ugnen fanns det ett jättestort bakbord som 
ska med gubbens hjälp bli köksbord istället.
Har alltid velat ha ett gammalt stort bord men man
måste ju ha plats för ett och det har vi ju nu.
Det är inristat 1885 underbordet.

Men gubben har fått fixa till det lite för det var 11 cm
högre än ett vanligtbord blev lite högt för barnen.
Och med lite kapning på sidorna är det 2.30 långt.
Undra om jag hittar dukar som passar nu.
Nu ska jag bara måla det.

Min gubbe har en uppfinnarjocke/ernst/morberg i sig.
Han är en hejare på att fixa.
Här håller han på att försöka kläcka fram kycklingar.
Hm.... tänkte jag....
men ser ni i dag så rörde sig ett av äggen jag såg
det med egna ögon.
Helt sanslöst att det kan finnas nåt där i.

Båda äggen längstbak har rört på sig.
Det är nåra dar kvar då har dom legat där inne i 21 dar.
Så håll tummarna.

Kram Anna-Leena.

1 kommentar:

  1. Så fint med ett sådant stort bord! Du kan tro att jag är hyvens avundsjuk ;)

    Funderade just igår på hur det gått med era äggsingar. Hur länge brukar de bo där i sina skal??
    Är det inte också så att det första kycklingarna tittar på när de kläcks är det de blir präglade på?

    Spännande i alla fall! Kramisar!

    SvaraRadera