lördag 21 juli 2012

Våran drömgård.

Allt eftersom inredningsstilen ändrat sig genom åren och det vita lantliga blivit mer intressant så har intresset för en egen gård med ett gammalt hus växt. Min sambo är ju uppväxt på bongård med sina föräldrar. Vi har ju kollat på en massa hus runt i kring Sorunda där vi bodde förut i ett hus från -74. Visst det här funnits men inte "DET ". Och priserna ska vi inte prata om.....
Men så började vi kolla lite i Kalix där jag är född och diskutera lite vad vi ville här i livet. Också bollade vi våra idéer med mamma och hennes sambo. För inte kan jag bo 100 mil från mamma det går inte se ni.
Och på den vägen är det vi hittade "DET" och även mamma och hennes sambo. Så nu bor vi bara 7 mil ifrån varann. Vi i Kalix och dom Överkalix.
Så i bloggen nu får ni följa vårat nya underbara liv i Norrland på våran gård.
Kram AnnaLeena.


4 kommentarer:

  1. Så roligt att du börjar blogga!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Och bara 2 mil till pappa

    SvaraRadera
  3. Häligt att ni fann er drömgård och så unerbart att ha sin mamma nära. Jag har också en väldigt nära realation till min mamma och vet hur mycket det betyder. Nu bor min tyvärr 20 mil bort men hon kommer titt som tätt ändå. Ska bli spännande att se mer av er gård.
    Kram/ Jenny

    SvaraRadera
  4. Åh vad tufft och starkt att bryta upp och flytta så långt borta!
    Och så skönt att du fick din mor med dig, jag med vill gärna ha min nära mig men har fått nöja mig med 20 mil.

    Välkommen till Norrland :)

    Kram Annika

    SvaraRadera