torsdag 6 januari 2011

Födelsedag och snö

Grattis Grattis till min älskling som
fyller år i dag.
Sen vill jag säga att jag är så djälva less
på detta snöande det bara vräker ner.
Och att det skulle snöa just i dag,
jag som gjort en smörgåstårta till min gubbe
men 13.30 ringer dom jaha dax ut att ploga
IGEEEEEEN.
Klockan 15.00 kommer gästerna.....
Men men då har han nått att se framemot
i natt när han kommer hem ;)
Om han orkar.
Det här är våran bro nånstans
under all snö.


Nog pratat om det det finns roligare saker
som inredning tex...
Vi har ju ett fult furutak i hallen
köket och datarummet nere.
Har länge funderat på att måla det vitt
men nu är det så här att i furutaket finns det
ca 7000 kvistar och alla dom kvistarna måste
kvistlackas 2ggr så att dom inte blöder igenom
det vita och blir gula fläckar.
Det har fått mej att tveka lite men
så har jag äntligen hittat mina lampor till hallen.
Och det skulle ju vara snyggare om taket var vitt
innan dom kom upp.
Så jag tog mej i kragen och körde på
det var jobbigt men blev skitsnyggt.
Så ljust och fräscht.
Det var den lilla biten.... eh...
Bara resten kvar.....



Ska nog ta sovrummet emellan
har en massa roliga ideer till det.
Gubben sliter sitt hår ha ha ha.
Kram Anna-Leena



1 kommentar:

  1. Men gode värld vilka mängder med snö!!
    Man skulle ju kunna tro att nån skakat Sverige upp å ner...
    Nåväl, hälsa guben grattis på födelsedan och ha det så gott hela högen.
    Kram från Jeanette

    SvaraRadera