torsdag 12 augusti 2010

Nästa äventyr gick till...

Överkalix till min mormor.
Men innan mormor så åkte vi upp på
brännaberget man har en fantastisk utsikt
över stan där men det är en redig uppförsbacke dit.
Här har min mor varit och svängt sina lurviga
i ungdomens dar men det var läääängesen. Thi hi. Sen bar det i väg till mormor där
satt vi och surrade och fikade barnen dom
lekte med mormors gamla dockor.
Sen blev vi ut bjudna på resturang på vippabacken
av snälla mormor.
Och på den resturangen hade dom en fyndboda
som jag blev lite sådär lyrisk över att jag
nästan glömde att vi var där för att äta..
Fynd gjorde jag ;) men det får ni se när jag
kommer hem och det sitter på väggen. HA
Mätta och med ett tungt fynd
åker vi till mormor för att fika igen
oja man kan ju ha blivit hungrig.




På vägen hem åkte vi förbi ett traktor
museeum till olivers stora förtjusning.


Ja även denna dag blev det
nåra mil till i bilen.
Ny dag nya äventyr.
Vi ses ;)
Ps. glömde ju manicken i förra
inlägget är ja just en myggfångare
och den var effektiv. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar