torsdag 6 december 2012

Baka Baka

 
många goda kakor.
Idag har bästaste jeanette varit här
och det var bakning som stod på
schemat.
Det blev dumlekakor, choklad och
vanilj kolor och morotsrutor.
Jösses vad det doftade härligt
i köket.
Mellan allt stök i köket hann vi
såklart med en fika paus
måste ju smaka av så vi vet om
det blivit bra.
Och jag kan säga att det smakade
väldans gott.

 
Det måste vara nåt i huset här i köket
för jag har väl aldrig bakat så mycket
 sen vi flyttade hit.
Det är kul och det blir bra.

 
Igår var jag och jeanette och nåra av hennes
kompisar på tjejkväll på lilla hotellet.
Mycket trevlig kväll med god mat och dryck.
Jag och jeanette är ju barndomskompisar
och vi hade mycket bus för oss när vi var små.
Och trots att jag förvirrade mej ner till
stockholm i 26 år så har vi alltid hållit
kontakten och nu kunna träffas bara sådär
när vi känner för det är så himla kul.
Även fast vi är vuxna nu så blir det
ett och annat bus.....
 
Kram Anna-Leena.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar