söndag 18 november 2012

Storstädning

 
blev det i går för då var jag så less
på att dammråttorna härjade fritt
i hela huset
ÖVERALLT!!!!!!
Det tog sin lilla tid men då hann
jag mellan varven springa runt
och flytta på alla inredningsprylar
och fixa lite nytt.

Pyntade på min byrå som vi fått ärva efter
hasses mamma.
Jättefint skåp med en hylla och 4
små lådor i skåpet.
Och 3 lådor under men dom håller jag på måla.


 
Det har börjat lite smått smyga sig
in julpynt lite här och där.
Längtar så otroligt mycket.
Det blir ju första julen i nya huset
i vårat drömhus.
Ska bli så spännade.
 

 
Granen har jag redan sett ut
vi har ju lite skogstomt med lite granar på
som  nog ska räcka till nåra jular.

 
Trist bara att det ska vara sånt skit väder
regn regn och åter regn.
Men snön kommer nog snart
Hoppas jag.
 
Nu ska jag njuta av mitt nystädade hem.
 
Kram Anna-Leena.

2 kommentarer:

  1. Å så fint och mysigt.
    Jag lääängtar också till julen.

    Efter alla våra försök att såga ner en bra julgran att ha ute brukar vi köpa oss en av grannarna.
    De säljer finfina granar med barr och grenar på alla sidorna...

    Det brukar aldrig våra egensågade granar ha.
    Nämligen...

    Kramkram.
    Sess i morrn!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du längtar efter julen i det nya huset :)
    Själv längtar jag så att det kliar i fingrarna, och så längtar jag efter snö med naturligtvis, hoppas att den kommer snart, puder och mycket :)

    Kram Annika

    SvaraRadera