onsdag 21 november 2012

Blommpyssel.

 
Idag har det varit en blandad kompott
på dagens schema.
Sopstation.
Målat garderob.
Tvättat.
Pysslat.
Eldat.

 
Det roligaste var dock pysslet.
Jag och goaste jeanette var på buketten
och släppte lös våra kort.
Det jag var ute efter var hyacinter
amaryllis och tulpaner och julband.
Fick 3 av 4 jag vet att tulpaner kommer senare
men ibland brukar dom få in dom tidigare.
Jag älskar tulpaner helt klart mina favoriter.

 
Även denna lilla en favorit.

 
Dagens blommpyssel.

 
Denna stora underbara glasburk
gjorde sig bättre hemma hos mej
än gömd hos min pappa.
Eller hur???
 
Nu är det sista punkten på dagens agenda
Grey´s
sen är det dax för john blund att hälsa på.
 
Kram och dröm sött.
Anna-Leena.

2 kommentarer:

  1. Så fint det blev!

    Nu blev jag ju också sugen på att göra nåt med blommor!
    Du är en riktig inspirationskälla!

    I dag ska jag börja städa inför advent.
    När jag är klar tror jag att jag ska belöna mig med en amaryllis.

    Kraaam :)

    SvaraRadera
  2. Så fint ni har det där på gården!

    Nu har jag läst ikapp - såg de söta marsvinen :)

    Kram Maud

    SvaraRadera