lördag 25 december 2010

Mysig julhelg

Vaknade 05.30 på julaftonsmorgon av
att någon står vid min sida av sängen
och säger : mamma mamma jag har julklappar
under granen.....
Mmmm jaha...
10min senare mamma mamma
jag har julklappar under granen.
Jaha då var båda trollen vakna
och med sina morgon julklappar kommer dom
studsande upp i våran säng med glittrandes ögon.
Slet upp paketen så det yrde papper.
Vid det här laget hade man hunnit piggna till. Efter jag trasslat mej ur pappershögen var
det dax att gå ner och äta en god gröt frukost.
Och sen var det full rulle i köket sambon stod för
jansons frestelsen eller det mesta i matvägen.
Jag sprang med damsugaren dukade bordet
och det tog sin lilla tid.
Men det är så kul nytt varje år och i år
var jag super nöjd.




Farmor och barnen satt och tittade på
kalle anka men det var mycker spring
till granen och klämma känna räkna så
allt var ok....
Efter kalle kom min mamma och R
och då var det bara att sätta sig till bords
och avnjuta en god julmiddag.
Efter maten var det dax att gå och sova....
Ha ha nä tror inte det va!!!!
JULKLAPPAR..... Jippie.
Även nåra till mej ha jag
har varit snäll i år igen.

Lycklig kan man bli när tomten
kommer med det man önskat sig.


Många fina klappar blev det och två
trötta troll somnade gott med en massa
nya leksaker.
Vi hade en trevlig och mysig julafton.
Kram Anna-Leena.



1 kommentar:

  1. GOD JUL! Vilken underbar dukning! Håller med din mamma om dina talanger. Du har verkligen känsla för det estetiska.
    Stor julekram och ha det så gott. <3

    SvaraRadera