söndag 28 november 2010

Det blir inte alltid som

Man tänkt sig nä.
Idag söndag den 1 advent hade vi
tänkt oss följande först en mysig frukost
sen skulle my fått åka till mormor en stund.
Efter det skulle vi åka in till gamla stan och
gått på julmarknad och sen skulle jag träffat upp
en kompis i stan men men väderguden ville annat. Det började med att kl 1.50 på natten ringde
gubbens mobil jaha dax för han att rycka ut och ploga.
Han har snö jouren.
Jag gick ut i pyjamasen och sopade av hans
bil och F-N vad snö och jag hade bara
träskorna utan strumpor... Brr.
Nåja en mysig frukost fick jag och barnen
men sen sket sig resten.
Det blev snöskottning x2 ,
pepperkaksbak , tvätta och lite slöande
i soffan.


Men som min kloka dotter sa:
Mamma det blev en bra dag trots allt.
Dom kan dom små...




Nu väntar vi bara på att gubben ska komma hem.
Snacka om lång arbetsdag 16 tim :(
Det är kul med snö men dock
i lagom mängd ;)
Kram Anna-Leena



1 kommentar:

  1. Tjena bruden! Skicka snön till oss.
    Och du, Sockor rekommenderas i träskor. I alla fall den här årstiden ;-)
    Massor med vinter kramar till er alla från Gänget i Norr.

    SvaraRadera