fredag 28 mars 2014

Vintage paint

Det har ju pratats om kalkfärger hit och dit
och alla tycker dom är så bra.
Så jag var ju bara tvungen att testa
nyfiken som man är.
Men det blev inte vitt utan en ljus ljus grå
stone grey heter den.
Tycker att grått är fint sån ljus gamaldags grå.
Och grått som vitt passar ju till allt.

Har testat färgen på två saker
min silvriga kamin spegel.
Den har ju en lite blankare yta
men det gick bra att måla med färgen
direkt på utan att rugga upp ytan
eller nån grundfärg.
Den både fäster och täcker bra.
Och är jättelätt att måla med.

Och såhär blev resultatet två varv målade.
En väldigt matt och sträv yta.
Vill man ha en skyddande yta kan man stryka
på en wax har inte testat det än.
Får återkomma i det ärendet.

Sen gick jag lös på en gammal stol
den slipade jag innan men det var bara
för att färgen hade börjat flagna.

Supernöjd och precis sån grå
som jag har varit ute efter.
 
Färgen har jag beställt i från:
 
Trevlig helg!
Kram Anna-Leena.
 

1 kommentar:

  1. Va kul testa nått nytt ,det blev ju riktigt snyggt det du målade.
    Pyntat och fint som vanligt <3
    Kram på er alla.

    SvaraRadera