torsdag 14 november 2013

Renovering på g

Nu har jag tagit tag i renoveringen
av dotterns rum börjde riva i
somras men orken tog slut.
Det är inte lätt att hålla på ensam.

Men nu har jag mannen i huset hemma
så nu ska vi få ordning på rummet.
Idag har vi rivit taket under detta fula
tak fanns breda fina träbrädor
som ska bli vita så småningom.
Vet inte hur många spikar och
pappspikar jag dragit ut idag.
Måste varit rea på dom på 1700 talet.

Kolla vilka söta tapeter jag hittade
under 2lager andra tapeter.
I morgon hoppas jag kunna börja måla
och sen tapeter också ska min pappa
hjälpa oss att dra om elen.
Mest längtar jag efter piffet såklart.
Men det är långt dit!!!
 
Nya tag i morgon.
Kram Anna-Leena.
 

1 kommentar:

  1. Åh vad ni är duktiga! Det kommer bli riktigt fint i rummet. Det blir så gulligt när taket är lite snett också.

    Ha en trevlig helg!
    kram Madeleine

    SvaraRadera