tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens dag

Köpt i göteborg

Ingen har väl missat kanelbullens dag i dag.
Inte jag i allafall vi har fått baka massor på jobbet
så gissa om man blivit sugen när det luktar
kanelbullar i hela butiken.
Som tur var kom min goda vän gunilla förbi
så vi fick oss varsin ny gräddad bulle. Mmm.


Sen kom hon och hennes dotter förbi på middag
och gissa vad vi fick till efterrätt.
Kanelbulle.
Jag har fattat tycke för gamla kaffe kvarnar
hm och jag som inte ens dricker kaffe
men jag tycker att det luktar väldigt gott.
Den översta hittade jag i somras när vi var
i göteborg och den andra har jag
fått av min snälla svärmor :)


Svärmor har även en kaffeservis
berså av stig lindberg som vi ska leta fram
så blir den min.
Hm.. jag får kanske börja dricka kaffe snart.

Nä fy blä.
Jag håller mej till the.

Kram Anna-Leena.

2 kommentarer:

  1. Lyckliga dig!

    Stig Lindbergs berså är en av mina stora favoriter. Fast jag har bara delar ur hans serie, Prunus.
    Den älskar jag också.

    Hade så tur på en återvinnings station här hemma där de sålde skålarna för tio kronor stycket!

    Ibland är det bra att folk inte vet vad de säljer...

    Kramkram

    SvaraRadera